Kattvaktar

Jag har främmat här från och med idag. Var och hämtade Linus förut efter att jag varit i stallet. Han och Izza kommer överrens superbra så det är klart att han ska vara här när ingen annan är hemma och kan hålla honom sällskap på dagarna.
Stackaren hade varit hemma i 9-10 timmar själv när jag kom förut så han var lite kelen och ville ha mat. Han är inte alls van vid att vara hemma längre stunder själv.
 
Linus i fönstret
 
Gav Mulle lite mat och vatten ute också, maten glufsa han i sig fort. Så han klarar sig till imorrn bitti när jag åker dit efter jobbet och ger honom lite mer. Det smarta med Mulle är att han äter upp allt så finns ingenting kvar för någon annan katt att komma och tugga i sig. Sen tror jag inte de går in just där jag har ställt maten heller så det ska nog gå bra.
 
Just nu ligger Linus i fönstret och slappar. Försöker sova men det är nog inte tillräckligt bekvämt. Men dum som han är så flyttar han sig inte, haha. Izza ligger högst upp på klösträdet och sover, där uppe har hon koll på allt som händer.
 
Jag är supertrött, fattar inte varför för det känns inte som om jag gjort annat än sovit de senaste två dagarna nu... men jag antar att jag tar igen mig efter förra veckans fruktansvärt usla sömn. Så för mig blir det nog sängen tidigt idag. Typ ganska snart tror jag faktiskt. Ska nog ta och baka en kaka först bara, låter gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback