Liseberg igen

Vilka dagar. Eller dagar och dagar. Gårdagen.
Till att börja med så har jag sovit skitdåligt de senaste dagarna. Fattar inte varför. Inte var det bättre innan jobbet på fredagsmorgonen, två timmar. Efter jobbet var det sängläge direkt för att kanske få sova en stund innan det skulle åkas till Liseberg. Som tur var somnade jag skapligt fort faktiskt och fick sova lite mer än två timmar. Är förvånad också över att jag lyckades hålla humöret uppe hela dagen. Det var nog tur att det inte var stekande sol för då hade det nog aldrig gått vägen.
 
Vi kom ner till Göteborg efter halv tolv tror jag. Det regnade. Inte kul. Men vi tog med oss tröjor, jackor och gick. Köpte inträde och åkpass och tänkte att vi skulle äta direkt för att se om vädret försvann. Men alla tänkte nog typ samma sak för det fanns inte plats att äta nånstans. Så vi tog en tur i Lisebergsbanan och nån mer, och sen typ slutade det. Vi tog några karuseller till och sen åt vi, för när det slutade regna så slutade folk äta och började åka istället. Då hade vi väl varit där i kanske 2 timmar och åkt 5-6 saker så det satt fint med mat. Riktigt fint.
 
Sen kom det typ inget mer regn, inte så mycket att det var nåt att lägga märke till i alla fall, och solen tittade fram mellan molnen. Tobias drog hem en stjärnvinst på sitt första spel, 4 kg choklad, så fick gå och låsa in den i garderoben. I övrigt var inte turen med oss i spel så mycket den dagen. Tobias vann i och för sig två andravinster sen, jag 2 andravinster och min syster 2 andravinster, men de blev ju dyra med tanke på vad man lagt ut på alla hjulen innan.
 
Nu ville jag posta lite bilder här men det ligger nere för underhåll så tar bilderna senare.
Istället så ska jag diska, dammsuga ordentligt och sen åka till Vargön och hämta min katt. Hon har varit där sen igår innan vi åkte och jag orkade inte åka med och hämta henne inatt när vi kom hem, jag behövde den tiden till sömn för annars hade jag aldrig klarat av att jobba i morse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback