Massa babbel om ingenting

Igår morse lämnade jag ifrån mig min arbetstelefon, min buntkniv och min skrapa. Det är semester! Så otroligt skönt verkligen! Dock satt jag här för några timmar sen och var stressad, för jag visste inte vad jag skulle göra. Jag är inte van vid att ha ledigt och kunna göra vad jag vill, när jag vill.
Jag gissar på att det kommer ta mig ett par dagar att komma in i det, eller om jag har otur hela semestern. Väderprognosen för veckan är ju mörk så det suger ju ordentligt, hade ju lika gärna kunnat jobba egentligen.
 
Men nej! Nu ska jag inte prata så! Jag ska vara ledig och jag ska det lugnt och bara göra vad jag vill!
Börjar idag med att storstäda, så slipper jag göra det i veckan sen. Första semesterdagen är ju imorgon om man ska se det på rätt sätt, och då vill jag bannemig inte ha någon städning att tänka på det första jag gör!
 
Imorgon får det bli en tur till stallet. Det ska vara uppehåll, och lite sol med lite tur, både imorgon och på tisdag så då känns det som bra dagar för mig att komma igång med ridningen lite mer igen. Lady har ju sin sista semestervecka nu, och jag hade planerat att låta henne stå helt i princip men eftersom jag faktiskt inte har något att göra så kan jag ju lika gärna åka och rida. Dock blir det bara uteritter, men ändå!
 
Ska hämta en bok på biblioteket också som jag reserverat. Behöver komma igång med att läsa någonting, för jag känner mig helt hjärndöd ibland verkligen. Sen rent allmänt behöver jag lära mig att sitta och varva ner för det är jag skitdålig på. Bara flänger runt och är alltid mer stressad än lugn typ. Fattar inte varför. Semester gör gott hoppas jag!
 
Men men, städa var det! På med lite musik och hugg igång!

Kommentarer
Emma har skrivit:

varning för brunstig häst! lady var jättebrunstig idag, dock jättemysig, så hon har väl inte hunnit bli sur än. :p

la förresten in hennes täcken och så i sadelkammaren (la dem i hinkarna), eftersom de ska börja spola i ponnystallet imorgon (du har ingen aning om var vi ska göra av hästarna om vi tar in dem i veckan eller?). lät dock lite var kvar, för jag vet inte om det är ditt eller hannas. du kan ju ta en kik imorgon. :)

hängde flughuvan i sadelkammaren också, ifall hon har rinniga ögon. :)

2012-07-15 @ 17:45:12 | http://emmasol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback