Semesterkänsla

Inatt har upplärningen av semestervikarie börjat. Man fasar alltid lite för att det ska vara nån dryg fan som inte pratar och sen lyckas med att tro att de vet bättre än en själv. Som tur är var så är min vikarie raka motsatsen så det var inte jobbigt alls att ha med honom i baksätet.

Tre pass kvar att jobba och sen är det semester. Det är obeskrivligt verkligen. Har inte varit ledig sen jag började med tidningarna i mars 2010, så det ska bli så underbart så det är helt otroligt. Det är så nära nu att jag kan känna det i hela kroppen. Kanske därför jag är pigg - för jag vet att jag snart ska få vila ut hur mycket jag vill.
 
Efter dagens andra pass åkte jag ut med morötter till Lady och Panhos. Lady ser ut som en köttbulle och mår hur gott som helst verkligen där ute i hagen. Hon har fått sin unghästmage i år - inte så mycket på sidorna men mer undertill istället. Förra året var det nog tvärtom. Eller både och, haha. Sen syns det rätt tydligt att hon har haft vila i 2,5 vecka nu för hon har tappat en del muskler. Om 1,5 vecka är det igångsättningsdags igen lite lugnt och då ska det bli fin häst av köttbullen igen, haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback