Fixat och donat

Jag har spenderat min lediga dag med lite städning. Det gäller att passa på när man kan just nu. Började inomhus med att röja och byta sängkläder, sen gick jag vidare ut till uteplatsen och fixade med en "hylla" jag köpte i förra veckan, eller om det var i helgen. Var och letade efter miniblommor igår, och hade hoppats på ett mycket större utbud faktiskt... men lyckades hitta något som var lättskött i alla fall så får vara nöjd med det.

Sopade även ute lite lätt, gör det mer noga precis innan möblerna tas upp (vilket jag hoppas blir snart - kom fram solen!!), och rensade de penséer som jag har haft länge nu. De börjar bli lite för stora känns det som, de växer ju som ogräs verkligen, så vet inte om det är dags att byta ut dem snart. Det vill säga, hitta en annan kruka som är lite mer lämpad för deras längd nu och köpa något annat att sätta i krukorna de sitter i nu. Finns mycket fina hängväxter ute nu har jag sett, så det hade blivit snyggt tror jag.

Utanför mitt staket. De har tagit bort mitt ogräs och satt dit plattor istället.
Kan verkligen inte klaga på det! "Hyllan" blev kanon tycker jag!


Nu håller jag på att tvätta. Det är inte jättesmart, för jag behöver snart sova. Men hade så sjukt mycket tvätt så jag var tvungen. Nästa tid som passar mig är om exakt en vecka, och hade inte fixat en vecka till. Men vad tusan, det är torsdag imorgon så lite trött kan jag få vara tror jag - med fredagen kvar som lång arbetsdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback