Ikea

Efter jobbet igår morse när jag stod och slängde skräp innan hemgång så fick jag för mig att jag skulle till Ikea. Har varit lite sugen på det ett bra tag men nu när jag kommit igång med uteplatsen och visste lite mer vad jag skulle ha för saker så bestämde jag mig faktiskt för att åka ner, såg ingen mening med att vänta mer.

Sov ett par timmar efter jobbet och gjorde mig sen iordning och åkte iväg ner. Mottagningen på radion är ju sämst verkligen, framförallt i min sletna bil. (Note to self: byt radio i den!) Det är tur man har Spotify i mobilen när saker krisar och man känner att man verkligen vill ha musik att lyssna på. Speciellt när man kör ensam också.
Det flöt på bra ner i alla fall, tog nog inte ens en timme trots alla vägarbeten.
Tack och lov inga direkta vägblock till bilister på vägarna heller. Ni vet sånna där fanskap som kör långsamt och håller sig till vänster i körbanan istället för till höger, och gör det skitsvårt att köra om dem.

Väl där visste jag ju precis vad jag skulle ha. Allting fanns i det gröna rummet, d.v.s. bland blommor och ljus, men jag tog en svängom och kollade igenom hela nedre plan ändå, just in case. Övervåningen struntade jag i, för möbler skulle jag inte ha några.


Gårdagens inköp på IKEA.
Plastblommor, en stor palm och kruka till den, lyktor att hänga i bjälkarna ute på uteplatsen. Sen blev det även två fina blommor och fina krukor till, nedsatta blockljus och lite impulsivt ett soffbord.


Soffbordet tillhör en möbelserie som jag har och fullkomligt älskar. Denna månaden, eller i alla fall fram till midsommar, har de nedsatt pris på det soffbordet för alla Ikea Family medlemmar, så jag slog till. Jag har fått reklam hem om detta så jag visste det redan innan, men kom på det först när jag gick förbi en hög med bord på lagret.

Så är det någon som är sugen på ett Ikea LACK soffbord, 118*78 cm, är det bara att hojta till! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback