"Not my cup of tea"

Efter en snabb förmiddagstur i stallet är jag nu färdig för att sova. Det tar död på en att vakna tidigt och ge sig ut och flänga direkt. Nu hade jag inte ställt klockan eller planerat en tidig morgon ändå, men kattfan såg till att jag vaknade så kunde lika bra ge mig iväg. Det är tur att hon är söt! Nu har hon busat en bra stund med en av favoritleksakerna, den har hon slarvat bort igen så därför slutade hon nu, och sitter på en filt på soffryggen och tvättar sig. Gör sig klar för en siesta. Hade var sjukt nice för min del med.

Jag ska däremot vika gårdagens tvätt och få in den på de rätta platserna och sen.. ja, vad ska jag göra då? Laga mat tror jag. Magen börjar tycka det är dags. Behöver lite matlådor till veckan också.
Kort vecka som stundar, underbara ledighet på fredag. Eller halvt i alla fall för min del, för tidningen ska delas ut. Vi hade midsommarlunch i veckan på jobbet, och det var så sjukt gott. Jag vill ha dillkokt potatis och köttbullar på fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback