Onödigt gjort

Jobb, jobb, jobb. På fredag blir det sista dagen med dubbla jobb, och det ska faktiskt bli så himla skönt. Hade inte sagt nej till dubbla jobb men då får det ena jobbet inte vara heltid, utan deltid så att man har tid och ork för fritid.
 
I morse gjorde jag mig själv en olycka också. Skulle ta bort en klisterlapp på en brevlåda med min hällskrapa (ni vet, en sån där vass skrapa som man skrapar på spishällar med), men höll tummen på helt fel ställe. Lappen krånglade och jag slant naturligvis med skrapan och tryckte in den rätt i tummen. Det blev nån centimeter brett och några millimeter djupt, och jag tror nog det var tur att jag hade vantar på mig för annars hade det nog gått ännu värre!
 
Sen tog det över 3 timmar innan det slutade blöda. Så förutom det faktum att jag vaknade en timme innan klockan ringde inatt, så har jag blivit extra trött av att bara torka blod hela tiden. Jag har sjukt ont i min tumme, och den är svullen runt såret. Jag har tvättat och baddat och hoppas verkligen att det inte blir infekterat. Ett infekterat knä höll på att ta livet av mig, tror att ett infekterat finger kommer göra detsamma.
 
Nu skulle jag egentligen ta och laga mat, men jag är alldeles för trött för det. Jag har matlådor i frysen, och nån paj, så det får bli det imorgon till lunch. Ska kolla lite på tv från sängen istället och sen sova. Hoppas på att sova tills klockan ringer inatt i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback