Markering i glaset

Hämtade mina nya glasögon i torsdags. Väldigt nöjd med dom faktiskt! Rätt underbart att faktiskt se någonting med sina glasögon igen, och slippa kisa och anstränga ögonen hela tiden bara för att kunna se någorlunda.
Dock upptäckte jag under fredagen ett märke i ena glaset. Inte en rispa utan en figur, inne i glaset. Blev självklart förbannad och undrade vad det var för skit de hade gett mig.

Sen fick jag en länk som förklarade vad det märket var för något, men det retar mig fortfarande att det märket sitter mitt i glaset. Anledningen till att jag märkte det var att jag tyckte något störde mig från glaset, så började putsa och kolla vad det var för något.
Nu vet jag inte om det var det märket alls, och enligt länken jag fick så ska det märket inte störa synförmågan på något sätt. Men jag vet som sagt inte. Ska känna efter lite mer och sen gå till optikern och påpeka det om det skulle vara så att det är det märket som stör mig.

Z-markering i glaset.
Zeiss-glas ska visst ha det "på ett noggrant utvalt ställe".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback