Vad gör man inte för pengar...

Igår var jag nere på stan och beställde nya glasögon. Hade ju tagit med mig några bågar hem för att prova och hade bestämt mig för en av dem. Dock ville jag ändå kolla ifall det fanns några liknande bågar i samma typ som såg lite roligare ut än de här, och det hittade jag. De kostade 600 kr mer såklart med, men det får det vara värt.
Om drygt en vecka ska de vara klara. Hoppas verkligen jag blir nöjd med dem, men det tror jag. När jag lägger ut 4200 kr på dem, inklusive synundersökning till halva priset, så tycker jag att de får vara bra. Dock får jag lite rabatt, men den gör "bara" 600 kr på totalpriset.

Just nu står potatis och puttrar på spisen. Gjorde en stek igår medan jag städade lite men glömde fixa nåt till den! Så typiskt mig verkligen! Så idag fick det bli en kebabtallrik från Pizza Plus, men det var verkligen inte fy skam det heller.

Mitt liv är verkligen inte roligare än såhär just nu. Jag går upp klockan två på natten för att åka till jobbet senast halv tre. Sen åker jag hem en snabb sväng för frukost innan jag ska vara på mitt andra, tillfälliga, jobb klockan sju. När jag slutar där på eftermiddagen hinner jag knappt komma hem innan jag ska sova igen. Imorgon har jag i alla fall Lady, och intaget av hästar, så då ska jag nog ta en liten tur ut i skogen om det är uppehåll. Longering gör jag inte förrän jag varit hos läkaren med mitt finger, tror det är nåt fel på det sen hon bråkade med mig sist. Det gör ont inne i fingret när jag kommer åt nåt så funderar på om hon lyckats ordentligt med något.. har lust att göra korv av henne ibland när hon håller på, haha..

Snart är potatisen klar, och då ska jag sova direkt. Nu får jag nog bråka lite med Izza innan det är dags att dra ner persiennerna helt och glömma av att solen skiner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback