Dagens ridpass - barbacka

Det vräkte ner vatten i stallet när jag kom dit. L hade precis fått in Ghaston efter att ha fått gått längst ner i hagen då hästarna inte hade det minsta lilla intresse av att komma upp till grinden. Normalt brukar de gå med allihopa när man hämtar en, men idag hade de inte gjort det. Osis för mig som skulle hämta Lady det första jag gjorde.
 
Drog på mig mina stövlar och den enda jackan jag hade i stallet, som givetvis inte tålde väta längre. Gick till hagen och såg Kyrex stå vid grinden. L skulle haft in honom men han ville inte gå med, och när hästarna bara blängde på mig längst ner i hagen så tog jag in Kyrex först och hoppades på att de skulle komma upp när en häst till fick gå in. Men inte. Jag fick gå ner och hämta Lady. Självklart så kom de som var kvar efter i full fart så fick ju släppa Lady direkt och sen klafsa efter dom upp till grinden.
 
Sen fick Lady stå med handduk på ryggen medan jag mockade och fixade allt annat innan jag borstade snabbt och tränsade innan jag gick till ridhuset.
 
Ska börja rida barbacka lite mer för jag kommer åt henne så mycket bättre utan sadeln. Den är bara ivägen, för den passar inte hennes rygg helt hundra (dock ligger den inte så illa att hon har problem på nåt sätt så det är bra i alla fall) och den passar verkligen inte min rumpa så den bara puttar fram mig hela tiden så jag kan inte sitta ordentligt i den. Ska hitta en mindre tumstorlek, eller kanske två storlekar mindre till och med, och en med smalare kanal vid ryggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback