Kallt och ruggigt

Trist väder idag. Fast jag märkte igår när jag var ute i skogen att det faktiskt behövs lite vatten i markerna nu, för det är riktigt torrt överallt. Vattendiken är i princip tomma och markerna är hårda och torra, och det finns bara vatten i "lergropar" där det inte har någonstans att ta vägen eller några rötter som suger åt sig det.
 
Idag är jag hästledig, men ska ut och ta in hästarna om en stund. Sen ska jag åka förbi Vargön en kort sväng för att plocka fram ett täcke jag sålt och lämna av lite saker jag köpte när jag var på Ikea lite snabbt på väg ner till Göteborg i söndags. Sen blir det bara raka vägen hem till en varm dusch och kvällsmys tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback