MODIG

I söndags skulle jag ner till Göteborg en sväng. Gjorde mig iordning när jag vaknade och tog det lugnt en liten stund innan jag gav mig av. Tänkte ta en tur till Ikea då mitt biosällskap inte skulle vara redo på en liten stund till så man får passa på att slösa bort tiden på något roligt.
 
Skulle ju däremot inte ha någonting speciellt, men fick med mig ett stekstänkskydd, nya saxar (hur dessa kan försvinna för mig hela tiden är ett mysterium), två urskrapare (till smet ni vet) och två konstgjorda växter till mitt fönster. Har två riktiga blommor i två krukor där nu, men det är nåt fel på dem för de ska vara lila, men de är gröna... och det spelar tamejfan ingen roll var jag ställer dem, vattnar eller göder dem, eller nåt för de blir inte lila igen. Så bye-bye med dem, good riddance. Tur att de var billiga i alla fall.
 
Hur som helst, sen fick jag åka tillbaka upp en bit eftersom biosällskapet inte bor i Göteborg. Åkte sen ner direkt och fixade biljetter till den nya filmen av Disney/Pixar - Modig. Dock var det över två timmar tills visningen så fick ta en promenad på avenyn och sätta oss på ett fik en stund. Passade mig bra för jag hade inte ätit, och en ostfralla blev riktigt gott.
 
Sen filmen, hur bra som helst. Rekommenderar alla att kolla på den. Super! Såg den på engelska, fanns inte så mycket val faktiskt på kvällen där, och det ångrar jag inte. Genialt, haha. Skrattade så jag tjöt nästan på ett ställe. Underbar film!
 
Väl hemma här i Trollhättan sen, strax före midnatt, så somnade jag direkt. När larmet ringde sen så upptäckte jag att jag inte ens stängt ytterdörren. Tur man bor som man bor, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback