Pigg och alert?

Igår på dagen var jag i stallet en sväng. Hade ingen som helst ork till att rida så det fick bli lite mockning bara. Tog dock i ordentligt och rensade ur den lite mer samt fixade in en ny bal. Under den tiden jag gjorde det fick jag 3 gånger ställa mig i stallgången där det blåste rätt igenom, för jag blev så varm att jag höll på att tuppa av. Dels var det ju väldigt varmt igår men sen hade jag fortfarande rejäla feberkänningar kvar trots att jag var piggare än i helgen.
 
Svetten rann sen längs ryggen hela tiden så jag kände bara "Skjut mig". Men till slut fick jag färdigt allting och kunde åka hem, och det var helt underbart.
 
Idag däremot måste Lady ridas då det är hoppträning imorrn på kvällen. Hade tänkt tvinga min syster att rida för jag känner mig inte riktigt sådär pigg än, men hon har ju praktik hela dagen så det går ju inte. Så jag måste rida. Det kommer nog inte bli varesig hårt eller ansträngande men någonting får jag hitta på i alla fall. Sen är det stallmöte också, och det får jag nog gå på om jag inte hinner avlida på hästryggen först.
 
Nej, så illa är det faktiskt inte för jag känner mig riktigt pigg idag även om halsen och huvudet spökar lite fortfarande.. Var nog bra att jag var hemma en extra natt, brukar vara för snabb med att gå tillbaka till jobbet annars. Behöver inte åka till stallet riktigt än, hatar dötid där ute, så ska nog ta och städa lite snabbt - diska, dammsuga, sortera tvätt. Sen hittade jag lite julklappar att slå in så det är ju alltid några minuters underhållning också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback